Zahe - 2009-01-31 00:00:44 |
jestem w trakcie wprowadzania zdolności specjalnych potworów. Ma to na głównie celu urozmaicenie walk, lecz również ich utrudnienie. Każdy z potworów w grze będzie mógł mieć dowolną ilość tych zdolności w dowolnej kombinacji. Oto zdolności, jakie przewiduję:
Regeneracja - W każdej rundzie potwór regeneruje (x)% punktów życia. Walka Grupowa - Potwór ten otrzymuje premię +(x) do trafienia za każdego innego stwora walczącego wraz z nim (premia ta wpływa na liczbę ataków). Szał Bojowy - Na początku walki potwór wpadł w szał bitewny - otrzymuje premię +(x) do obrażeń oraz trafienia (premia maleje z szybkością -1 na rundę). Zaprawa Bojowa - W każdej rundzie walki potwór otrzymuje premię +(x) do obrażeń oraz trafienia. Odporność na obrażenia - potwór jest całkowicie odporny na słabsze bronie. Nie otrzymuje on obrażeń od broni mniejszej jakości niż (x). Naturalny Pancerz - potwór chroniony jest swym naturalnym pancerzem lub specyficzną budową - przy każdym trafieniu istnieje szansa (x)%, iż cios nie zada żadnych obrażeń. Odporność na magię - Potwór ten jest wyjątkowo nie podatny na wszelką magię - otrzymuje jedynie (x)% obrażeń od wszelkich czarów. Wampiryzm - potwór dosłownie żywi się cierpieniem innych. Za każdy zadany punkt obrażeń odzyskuje on punkty życia (nie więcej niż (x)). Brak punktów witalnych - Potwór ten jest całkowicie niepodatny na trafienia krytyczne. Wysysanie magii - potwór żywi się magią - przy każdym trafieniu wysysa pewną ich ilość (maksimum (x)). Niszczenie wiary - potwór jest istotą wskroś złą. Przy każdym trafieniu wysysa pewną ilość punktów wiary (maksimum (x)). Zabójca - potwór samym swym dotykiem może zabić. Przy każdym trafieniu istnieje (x)% szans, że zabije wroga natychmiast.
proszę o komentarze ;)
|
Reptile oO - 2009-01-31 13:43:31 |
XD Mi się podoba :D a myślałeś żeby walke zrobić podobnie do tej strategicznej potyczki z Urban Rivals?
|
Mori - 2009-02-02 14:22:15 |
jestem za, całkiem przyjemny pomysł
a jakby tak jeszcze dodać do tego cechy, ale z druga stronę, takie jak na przykład podatność na dany rodzaj broni, a odporność na inny, czy też podatność na magie lub dany jej rodzaj (np. szkielety były by mniej wrażliwe na obrażenia kłute - łuki- i sieczne, za to otrzymywały by dodatkowe obrażenia od broni obuchowych)
|
Zahe - 2009-02-02 15:37:40 |
Tak, od jakiegoś czasu jest to wprowadzone. Na potrzeby skryptu, potwory podzielone są na "nieumarłe" i "inne", zaś bronie mogą zadawać 4 typy obrażeń:
kłute (o połowę mniej nieumarłym i przeciwnikom używającym zbroi, o połowę większe przeciw przeciwnikom używającym szat i nie używającym zbroi)
sieczne(o 1/4 mniej obrażeń nieumarłym i przeciwnikom używającym zbroi, o 1/4 więcej przeciwnikom używającym szat i nie używającym zbroi)
obuchowe(o 1/4 więcej nieumarłym i przeciwnikom używającym zbroi)
mieszane (brak modyfikatora, przykład takiej broni: gwiazda zaranna, morgensztern)
Być może w przyszłości da się inny "typ" potwora, ale o tym pomyślimy dopiero
|
Mori - 2009-02-02 19:22:06 |
a magia? są stwory mniej lub bardziej na nią podatne?
|
Kireea Amentiae - 2009-02-02 22:13:58 |
tak, w pierwszym poście można łatwo zauważyć umiejętność "Odporność na magię"
|
Mori - 2009-02-03 14:07:47 |
mało precyzyjnie się wyraziłem... chodziło mi o to czy będzie także cecha działająca w druga stronę, znaczy się podatność na magie...
|
Mif - 2009-02-03 18:08:54 |
Ten parametr z przeciwnym znakiem?
Zahirku... nowa tabelka do potworków needed.
|
Mori - 2009-02-03 18:50:09 |
aha, jedne odporne na magie, a inne łatwiejsze do ukatrupienia magią niż mieczem... o większym wyczuleniu na jeden rodzaj magii nie wspomnę ;P
|
Zahe - 2009-02-03 20:55:53 |
na chwilę obecną -nie widzę potrzeby (najpierw będzie trzeba PRZETESTOWAĆ to co jest teraz wprowadzone)
Odnośnie tabelki - jutro coś podeślę (przypomnij mi!)
|