Imrooniel - 2008-12-16 19:23:10

<fanfary>MISTYCZNY SZERMIERZ</fanfary>

Czaszem, po wielu latach w akadamii okazuje się, iż dany adept - wbrew oczekiwaniom - nie posiada silnego potencjału magicznego, że osiągnął swoją pełnię i nie będzie rozwijał się dalej. Wielu z nich w tej sytuacji rzuca studia, wraca do domów bądź pogrąża się w rozpaczy zasilając rzeszę włóczęgów ulicznych. Niektórzy jednak pomimo przeciwności kontynuowali naukę i koniec końców kończyli uniwersytet. Niestety przez nikłe zdolności, ci nieliczni stawali się marginesem światka magicznego - "miejskimi kuglarzami" "magiami drugiej kategorii". Jednakże paru szuka innej dziedziny, w których byliby lepsi, a ich nikłe opanowanie sztuki chociaż trochę pomogło. Jednakże i tak małą jest szansa, iż któryś z tych paru podejmie się wojaczki - mówię to, by uświadomic wam, drodzy słuchacze jak nieliczni są mistyczni szermierze.

Mistyczny szermierz, to mag który dzięki wrodzonej zręczności i refleksowi opanował trudną sztukę uników, parowania ciosów, finty, półobrotów i setki innych szermierczych wybiegów. Nie używają oni broni, które wymagają siły, ani nie noszą ciężkich zbroi biorąc za ochronę jeno gibkość i trochę magii.

Pośród szermierzy najczęscięj można spodkac adeptów segmentu iluzji i elementów. Destrukcje są zwykle zbyt skomplikowane - poza tym, skoro możesz kogoś zamienic w kupkę popiołu, to na co ci miecz? Z kolei transmutacje i przywołań są zbyt długie w przeprowadzaniu, by wykorzystywać je w bezpośredniej walce.

cechy mistycznego szermierza:

Obniżone ceny treningu
Premia przy walce wręcz
atak obliczany jak u wojownika, z tym że zamiast x1 siła jest x0.5 zręczności
obrona liczona jako x1 zręczności

warunki wstepne: klasa - mag.

To wszystko jest bardzo "na czuja" chcę tylko pokazac, iz szermierz będzie polegał na celności, a nie na sile w walce

Niektóre czary:

Iluzji:

Widmowe ostrze - tworzy iluzje która sprawia wrażanie jakby mag wykonywał atak z innej strony:
+x do trafienia +x (ale mało) do obrażań (raz w rundzie)

Przeczucie - mag wychwytuje powierzchowne myśli przeciwnika, wyczuwając gdzie padnie atak: następny atak jest blokowany. (raz na 3 rundy)

Elemtantalizmu:

Esencja elementu: mag nasyca swoje ostrze energią danego elementu, sprawiając iż następny atak zadaje większe obrażenia (fabularnie ma to wymierny skutek zalezny od elementu, ogien moze mocno rozgrzac zbroje, wiatr ją przeciąc, woda zmroźic, a ziemia pozadnie wgnieśc [jak obrazenia obuchowe]): zadaje +x obrażen


Jak pisałem wcześniej ,to wszystko jest baaaaaaardzo na czuja, tak tylko by przedstawic ogolna koncepcje.

Klasa prestizowa, ktora ma wiecej mozliwosci niz wojownik, a mniej niz mag - z ktorego sie przeciez wywodzi - i ktora wymusza inny styl grania i odgrywania...

Kireea Amentiae - 2008-12-16 20:18:33

(jak piszemy tagami to na całego)
<?php
public function pytanie($q){echo "<script>confirm($q);</script>";}
$zap = 'czy to ma coś wspólnego z dnd?';
pytanie($zap);
?>

Imrooniel - 2008-12-16 20:21:59

doh.... Poczekaj no jak sie C++ naucze :P

Z dnd... Nie wiem. Powinno? Jak powinno to i pod dnd moge to przerobic. Pamietam ze tam byla taka prestiżówka, ale tam miała zupełnie inne motywacje... I ogolnie była do dupy - tj. ni to woj ni to mag, takie pomiedzy i śmierdzace, a tu to ma byc dokladnie "cos lepszego"

Reptile oO - 2008-12-16 20:32:41

Nie mam po prostu nic do zarzucenia. Cholernie mi się spodobało i sam chciałbym takie coś odegrać. No może jedno, takie osoby powinny być wyśmiewane przez magów i nienawidzone przez wojowników.

To ze coś jest podobne do D&D czy Warhammera wcale nie znaczy ze należy to odtrącać. Wszystko co stworzymy i tak będzie do czegos podobne wiec nalezy się z tym zwyczajnie pogodzić.

Imrooniel - 2008-12-16 20:42:43

No właśnie chciałem dopisac, ze magowie tak czy siak w większości będą pogardzac szermierzami jako "magami drugiej kategorii" a co bardziej ortodoksyjni wojownicy grzmiec, iz beszczeszcza świete zasady fair play czy cos...

A szermierze oczywiście beda czuc conajmniej niechec do magow, za "wyszydzanie z czasow szkolnych" z wojowników po cześci nabijac sie, ze nie potrafia sie "wzmocnic magicznie", a po czesci podziwiac iż potrafią tak wiele bez pomocy magii... Ale to jest podejście indywidualne.

Quardil Vel'natan - 2008-12-16 23:03:55

Mi się bardzo podoba ale... (ja zawsze znajdę ale więc przyzwyczajajcie się :D)

Obniżone ceny treningu
Premia przy walce wręcz
atak obliczany jak u wojownika, z tym że zamiast x1 siła jest x0.5 zręczności
obrona liczona jako x1 zręczności


Nie chciałbyś mnie widzieć na grze z takimi bonusikami :D
Zrobiłeś za duże PG
Wszystko mi się bardzo podoba, rozpiska ładna i składna. Dodatki Reptile też mi się podobają, że właśnie będą wyśmiewani. Ale załóżmy, że ja biorę tą klasę i nie wiem czy do końca ery ktoś mnie pokona :D

Zahe - 2008-12-16 23:42:15

1) w związku z tym, że w bazie, na której robię silnik, nie ma klas prestiżowych, jak wyobrażasz sobie ich otrzymywanie?
Proszę, nie pisz tylko "nadawane przez mg w sesji" ;) Tak na to patrząc, mogłaby się pojawiać opcja przy awansie (tj. zmiana klasy na prestiżową za apeki)

2) w związku z tym, że silnik przygotowałem do wprowadzania klas, zawarłem w grze szereg umiejętności klasowych - dodanie nowej wymagałoby znów ciut pracy. Na chwilę obecną, umiejętności, jakie mogą posiadać klasy to:
    *  Możliwość rzucania zakleć Maga
    * Możliwość rzucania zakleć Kapłana
    * Możliwość kradzieży
    * Szał Bojowy
    * Nie może używać magicznych broni
    * Może używać jedynie broni do walki wręcz
    * Może używać jedynie broni do walki dystansowej
    * Obniżone ceny treningu
    * Premia przy alchemii
    * Premia przy walce wręcz
    * Premia przy walce dystansowej
    * Premia przy zielarstwie
    * Premia przy hodowli
    * Premia przy tworzeniu przedmiotów
    * Premia przy wydobywaniu minerałów
    * Premia przy okradaniu sklepów czy banków
    * Premia przy okradaniu innych mieszkańców

Liczba ap przyznawanych przy poziomie - zależna od rasy.
Koszty wzrostu statystyki - na chwilę obecną bodajże zależne od statystyki, lecz w planach jest ich uzależnienie od obecnej wartości (w innym temacie o tym pisałem)

Kwestia walki bronią i/lub czarem -
do zrobienia (częściowo wykonane)

3)obrona liczona jako x1 zręczności
proszę, błagam: jeden wzór dla każdego (ten co jest :) )

4)warunki wstępne: klasa - mag.
a czemu nie mag lub wojownik?

5) Esencja elementu: mag nasyca swoje ostrze energią danego elementu, sprawiając iż następny atak zadaje większe obrażenia (fabularnie ma to wymierny skutek zalezny od elementu, ogien moze mocno rozgrzac zbroje, wiatr ją przeciąc, woda zmroźic, a ziemia pozadnie wgnieśc [jak obrazenia obuchowe]): zadaje +x obrażen

jeśli byłaby notka, że broń ni może być zatruta, podpiął bym to pod truciznę, i szybciutko wprowadził.


Na koniec małe info: ^^
zrzędzę dlatego, że pomysł jest dbry, możliwy do wprowadzenia, ale moim zdaniem wymagający doszlifowania. Czyli: dobry znak, że zrzędzę (Oo)

Zahe

Reptile oO - 2008-12-16 23:42:20

Imro przecież zaznaczył że pod względem mechaniki całość jest jeszcze do zeedytowania i dopasowania do realiów gry ;)

Quardil Vel'natan - 2008-12-17 00:27:50

Zahe kuźwa przyklaskać Ci roboty !!
Genialnie, lecz muszę się do czegoś doczepić. Od ręki ja bym skasował:
  * Obniżone ceny treningu

To jest nie logiczne. Dlaczego ktoś ma taką zdolność ? Pomyśl sobie, cofnijmy się wstecz. Jaką to mógłbyś przyjąć zdolność, że taniej i szybciej się czegoś uczysz ? Dla mnie nie logiczne i za silne. Reszta jest po prostu genialna !
Proszę posłuchaj mnie bo to się nie sprawdzi i w pierwszej kolejności każdy to będzie brał...

Imrooniel - 2008-12-17 06:05:59

Quardil Vel'natan napisał:

Zahe kuźwa przyklaskać Ci roboty !!
Genialnie, lecz muszę się do czegoś doczepić. Od ręki ja bym skasował:
  * Obniżone ceny treningu

To jest nie logiczne. Dlaczego ktoś ma taką zdolność ? Pomyśl sobie, cofnijmy się wstecz. Jaką to mógłbyś przyjąć zdolność, że taniej i szybciej się czegoś uczysz ? Dla mnie nie logiczne i za silne. Reszta jest po prostu genialna !
Proszę posłuchaj mnie bo to się nie sprawdzi i w pierwszej kolejności każdy to będzie brał...

We wszystkich klasach to jest - jak zobaczysz tematy... Nie wiem, po co, ale wrzucilem "na wszelki wypadek" xD

Może chodzi o to, ze statystyki "klasowe" sa tańsze? (np. woj: siła, wytrzymalos sa tańsze w treningu od inteligencji)

do zahe napisze odp, bo czas goni i do szkoly powinienem wyruszac...

Zahe - 2008-12-17 12:39:23

Założenie jest takie, że pewne klasy są popularniejsze od innych - wobec czego jest więcej jej przedstawicieli - a to się przekłada na większą liczbę nauczycieli.

Klasy z tą zdolnością to m.in. wojownik, mag, złodziej, rzemieślnik

Jaką to mógłbyś przyjąć zdolność, że taniej i szybciej się czegoś uczysz

na przykład: śmiało mogę przyjąć, że taniej wykupisz lekcje u korepetytora z polskiego/angielskiego niż np. dialektu w Kongo oO

Imrooniel - 2008-12-17 13:32:49

Zahe napisał:

1) w związku z tym, że w bazie, na której robię silnik, nie ma klas prestiżowych, jak wyobrażasz sobie ich otrzymywanie?
Proszę, nie pisz tylko "nadawane przez mg w sesji" ;) Tak na to patrząc, mogłaby się pojawiać opcja przy awansie (tj. zmiana klasy na prestiżową za apeki)

2) w związku z tym, że silnik przygotowałem do wprowadzania klas, zawarłem w grze szereg umiejętności klasowych - dodanie nowej wymagałoby znów ciut pracy. Na chwilę obecną, umiejętności, jakie mogą posiadać klasy to:
    *  Możliwość rzucania zakleć Maga
    * Możliwość rzucania zakleć Kapłana
    * Możliwość kradzieży
    * Szał Bojowy
    * Nie może używać magicznych broni
    * Może używać jedynie broni do walki wręcz
    * Może używać jedynie broni do walki dystansowej
    * Obniżone ceny treningu
    * Premia przy alchemii
    * Premia przy walce wręcz
    * Premia przy walce dystansowej
    * Premia przy zielarstwie
    * Premia przy hodowli
    * Premia przy tworzeniu przedmiotów
    * Premia przy wydobywaniu minerałów
    * Premia przy okradaniu sklepów czy banków
    * Premia przy okradaniu innych mieszkańców

Liczba ap przyznawanych przy poziomie - zależna od rasy.
Koszty wzrostu statystyki - na chwilę obecną bodajże zależne od statystyki, lecz w planach jest ich uzależnienie od obecnej wartości (w innym temacie o tym pisałem)

Kwestia walki bronią i/lub czarem -
do zrobienia (częściowo wykonane)

3)obrona liczona jako x1 zręczności
proszę, błagam: jeden wzór dla każdego (ten co jest :) )

4)warunki wstępne: klasa - mag.
a czemu nie mag lub wojownik?

5) Esencja elementu: mag nasyca swoje ostrze energią danego elementu, sprawiając iż następny atak zadaje większe obrażenia (fabularnie ma to wymierny skutek zalezny od elementu, ogien moze mocno rozgrzac zbroje, wiatr ją przeciąc, woda zmroźic, a ziemia pozadnie wgnieśc [jak obrazenia obuchowe]): zadaje +x obrażen

jeśli byłaby notka, że broń ni może być zatruta, podpiął bym to pod truciznę, i szybciutko wprowadził.


Na koniec małe info: ^^
zrzędzę dlatego, że pomysł jest dbry, możliwy do wprowadzenia, ale moim zdaniem wymagający doszlifowania. Czyli: dobry znak, że zrzędzę (Oo)

Zahe

1) coz.. moze za apeki, jednak... Ale jak chcesz - w koncu twoja gra :P

2)     * Może używać jedynie broni do walki wręcz
        *  Możliwość rzucania zakleć Mistycznego szermierza
      i to wszystko chyba dla szermierza...

3) stary, ja kompletnie nie znam mechaniki gry - chcialem tylko przedstawic pomysl klasy, ktora broni sie wlasnie dzieki unikom i kunszcie szermierczym z racji wrodzonej zręczności i b.niskiej siły.

4) W zasadzie wojownik też może byc - odkrywa w sobie umiejetnosci magiczne i pragnie je jakos rozwinac...

5) anom anom, bez trucizn - tyko ze to jest bardziej jako atak specjalny - a nie jako długotrwale zaklecie - wszak to nie sa mistrzowie magii

Quardil Vel'natan - 2008-12-17 14:12:21

Zahe napisał:

Założenie jest takie, że pewne klasy są popularniejsze od innych - wobec czego jest więcej jej przedstawicieli - a to się przekłada na większą liczbę nauczycieli.

Klasy z tą zdolnością to m.in. wojownik, mag, złodziej, rzemieślnik

Jaką to mógłbyś przyjąć zdolność, że taniej i szybciej się czegoś uczysz

Zahe napisał:

na przykład: śmiało mogę przyjąć, że taniej wykupisz lekcje u korepetytora z polskiego/angielskiego niż np. dialektu w Kongo oO

No dobra, teraz zrozumiałem.

Imrooniel - 2008-12-20 06:16:13

Darasz napisał:

Kir wie, że zbytnio nie jestem rozmowny na forum i miałem spore wątpliwości czy napisach widząc ten spam niedotyczący tematu.
Czemu nikt nie wydzielił tejże bezsensownej wymiany zdań, która do czego prowadzi?

Co do tematu nie zgadzam się z nazwą pierwszy powód:
Słownik języka polskiego: mistycyzm «prąd religijno-filozoficzny uznający możliwość pozazmysłowego, bezpośredniego kontaktu z Bogiem»
Czyli ktoś wierny bóstwu

Po drugie wedle założeniem tej gry magów ma być mało, maja być aspołeczni i ukryci
Skoro magów ma być mało to czemu jeszcze robić rozłam?
Żaden z magów nie będzie w tej grze na prawo i lewo rzucał czarami, gdyż po prostu magowie będą się ukrywać, więc większość będzie również trenować wojaczkę, by nikt nie odkrył tego, że są magami.

Hmph, A ja jednak uważam, iż powinieneś więcej pisac, bo kwestie nazewnictwa - jak i ogólnych założeń klas są również ważne - a więc od początku.

ad. 1) - nazwa - racja, racja, nawet mi się coś po głowie kołatało... Nic tylko pochylic głowę mi zostaje - ale tak to nazwy klasy nie ma :( Jakieś pomysły?

ad. 2) z pewnością czytałeś, iż ci szermierze będą bardzo nieliczni - BAARDZO. Starałem się to podkreślic. A wynika to z tego, ze trzeba nielada szczęścia i determinacji, by pomimo braku talentu ukończyc naukę. A i potem tacy kiepscy magowie są dyskryminowani - przez lud, bo są magami, i przez magów - bo są napawdę kiepscy.

Co więc taki pseudo mag może zrobic w "magicznym mieście"? W większości zaczynają zajmować się jakimś zajęciem, które nie wymaga zbytnich umiejętności - kopiowanie zwojów czy chociażby czyszczenie (czar "kuglarstwo z D&D?")

Niektórym jednak ambicja nie pozwala - znają całą teorię, często nawet lepiej od zwykłych magów - bo jakoś musieli zrekompensowac niedostatek umiejętności, prawda? No więc mają żyłkę eksperymentatora, ambicję i dużą wiedzę teoretyczną wymieszaną z jakąś ukrytą rządzą przygód... Może ich popchnąc na tę ścieżkę jakiś podpatrzony pojedynek, albo wspomnienia, jak się lubił nawalac na drewniane miecze w dzieciństwie... Cokolwiek.

To nie ma byc cała frakcja, to ma byc raczej parę indywidualności, z których każdy inaczej trafił właśnie na taką ścieżkę.

Darasz - 2008-12-20 10:58:11

1. Zapomniałem dodać, że szermierz odnosi się najczęściej do używania jednej broni, najczęściej rapieru.

2. Po za tym nadal wydaje mi się to naciągane. Skoro mówisz, że są kiepscy w wykorzystaniu swego wewnętrznego potencjału to nie oznacza, że nie może zostać magiem. Istnieje taka frakcja jak kapłan. Oni dostają energie magiczną od boga.
Po za tym nie zauważyłeś, że zawsze konspekt ludzki widząc połączenie magii(nawet kiepskiej) z wojaczką to pierwsze skojarzenia to, że są na wzór paladynów, a gracze, którzy są sprytni uczynią z tejże klasy istna potęgę. Szczególnie, że taki wojownik w połączeniu nawet ze słaba magia ognia to istny terminator jeśli dobrze się go używa.

Kir To właśnie ograniczy fabularnie magów poza swoje miasto ;]

Jeśli nie będzie to miły sposób to tylko dasz o sobie świadectwo. Ja do Ciebie napisałem grzecznie bez żadnych prowokacji więc nie miej do mnie pretensji za swoje własne urojenia. Jak masz jeszcze jakieś wątpliwości to przeczytaj jeszcze raz na spokojnie to co napisałem a potem napisz do mnie na prv co Ci leży na sercu. Choć psychologiem nie jestem to postaram się wysłuchać i pomóc Ci w miarę możliwości ale pamiętaj ze sam też mam granice i nie będę wysłuchiwał bzdurnych pretensji.

Imrooniel - 2008-12-20 12:51:49

1. Fakt, rapier, acz nie zawsze. Plus jeszcze to, iż pierwsze skojarzenia z szermierką to właśnie parowanie ciosów itp, a nie branie tego wszystkiego na klatę/tarcze.

2. Ojejejejej. Przecież piszę, że tylko PARU wybiera taką ścieżkę, którym inne alternatywy nie pasują. Bo sorry, ale ja np. miałbym dośc i zaczął szukac alternatyw, jeżeli inni traktowaliby mnie jako niższa forme życia, coś drugiej kategorii - bo tu chodzi, ze taki szermierz wcześniej BYŁ magiem. Kiepskim, dlatego to porzucił i magami sam pogardza conajmniej w równym stopniu jak oni nim. tak wiec "że są kiepscy w wykorzystaniu swego wewnętrznego potencjału to nie oznacza, że nie może zostać magiem" tutaj jest z choinki zdjęte - oni oczywiscie są magami, bo przecież skończyli naukę. Okazało się, iż są niedoceniani/poważani, więc szukają innych alternatyw...

A propo kapłaństwa... ee.. aaa... Czy człowiek, którego ciągnie do przygód wybrałby ciche medytowanie w kapliczce? Poza tym... mag, a potem kapłan? Cos mi tu nie pasuje...

3. Nawet jak im się skojarzy, to się szybko od-kojarzy - klasa jest zbyt różna od paladynów, by byc za nią brana...

4. Potęga? To nawet nie zostało opisane mechanicznie, wiec jak mozesz mowic, ze bedzie zbyt mocna klasa? Klasę zrobi się tak, by nie była za mocna. I tyle.

GotLink.pl